lördag 19 juli 2008

Nu ska en bro betala fiskeavgift

Nu är det synd om ålarna ett tag.
Brokonsortiet byter ut sin vägbelysning för att ålarna störs.... jag vet inte, har dom klagat? Det låter lite som ett skämt.
Jag tycker mig ana att fisket annars är ett hot mot dem. Lite underligt att man lägger ansvaret på infrastrukturen och kräver att de ska betala en fiskeavgift. En fiskeavgift!!!! DET ÄR EN BRO!!!!!!
Jag tror knappast att bron är den största skurken i hotet mot ålen och torsken som också nämns. Det är dags för myndigheterna att lyfta blicken och skåda österut. Utsläpp och båtar som sköljer sina tankar i Östersjön. Överfiske är också en tanke som kanske anses för radikal av fiskeriverket, men det är bara en tanke. Men det är saker som de inte kan påverka, så då tar dom enklaste vägen ut och skyller på något inhemsk. Då gör man sig inte ovän med något annat lands myndigheter.
Låt mig klargöra för fiskeriverket. Det är en bro, inte en fiskebåt.
http://sydsvenskan.se/skane/article348131.ece

Inga kommentarer: